My F.r.i.e.n.d.s

Khamis, 27 September 2012

atiyah zahirah zainal abidin "live" d tv3





Salam sayang buat pembaca tersayang, mummy2 n daddy2 yg dirindui...
Memandangkan terdpt banyak permintaan untukku menulis lagi, maka bermulalah jari jemari menari lagi... insyaallah... :)

Untuk makluman semua, pada hari semalam 25.9.2012, selasa, aku telah bersiaran secara "live" d tv3 dlm program Wanita Hari Ini. Sebagai tetamu jemputan sahaja ya. :)

Bgmanapun aku rsa tersangatla hepi n excited d ats jemputan itu, n tak pernah menyangka akan ke udara, inikan pula ke tv3. Syukur sgt diberikan peluang sebegitu. N mesti ada yg nak tau sgt cane aku leh dipanggil ke tv3 tu.

So dgn niat yg suci aku bercerita.... ;)

Bermulalah kisah spt biasa aku semak email (email ofis, ada 5 akaun kesemuanya termasuk email peribadi) menerusi blackberry. Secara tak sengaja aku terbaca ayat ini "jemputan ke whi". Dan spt biasa juga, aku aggp email tersebut ats urusan ofis, n cam biasa aku terbayang wajah bos aku yg hensem itu akn bersiaran secara "live" (sebab kebiasaannya, orang atasanlah yang akan dijemput ke program2 spt itu).

Cam biasa, aku menjalankan tugas spt biasa (sbg pekerja yg berdedikasi kononnya...huhu)cuba membaca email hingga selesai spy dpt memberikan maklumbalas scpt mgkin kepada pelanggan.

Baca saja rangkap pertama, aku dgn tak sengaja trjerit (cam org yg msh siuman lagaknya),sehingga teman2 ofis yg lain pun tertarik utk berpaling) haha... malu weh... Tapi, argghh aku tak leh tahan reflex hepi itu... (respon semulajadi)

>>>>>>>>>>>>>>>>email yang diterima>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Puan Zahirah..
Saya Rena dari program WHI TV3.. saya tertarik dengan blog puan yang menceritakan kaedah penyusuan membantu menjarakkan anakbertarikh Ogos 2011. Dalam erti kata lain Ia adalah satu kaedah untuk merancang keluarga. Kami di WHI akan berbincang mengenai topic ‘Merancang Keluarga; Kaedah Menjarakkan Anak’.
Saya ingin menjemput puan sebagai tetamu jemputan untuk berkongsi pengalaman dengan penonton WHI. Topik tersebut akan dibincangkan pada 25 sept 2012, selasa depan. Harap puan dapat memberi maklum balas as soon as possible.
Kerjasama puan amatlah dihargai. Terima kasih
Description: logo
HAZRENA MOHAMED KASSIM
EXECUTIVE BROADCAST JOURNALIST

Bagi mengelakkan teman sepejabat menganggap aku terlebih kerja sehingga menjadi "gila", maka aku pun tunjukkan kpd mereka email tersebut. Dan mereka pun seolah faham, tak silap aku yang ada ketika itu, Safwan, Asfareezul, Halim, Haniff n Fitry....dan diorg terusla menyakat aku  yg masih tersenyum2 sampai ke telinga itu...

Nampak bos aku wat lintas langsung depan meja (baru selesai meeting), aku yang masih excited terus tunjukkan juga email tersebut utk dibaca... Bos aku cam biasa tersenyum manis tak berkata apa2, cuma angguk2 n tunjuk "sign good" kat aku....

N aku tak henti2 mengucapkan syukur kepada Allah swt kerana peluang yang diberi merupakan suatu kenangan manis dan juga sebagai perangsang untukku meneruskan perjuangan dalam memperkembangkan ilmu penyusuan dengan cara perkongsian ilmu serta pengalaman yang dilalui...

Aku doakan semoga korang di luar sana BERJAYA n masih bersemangat untuk meneruskan perjuangan "breastfeeding" n tidak putus asa untuk menggali ilmu walau pelbagai cabaran perlu dilalui....

Walaupun ada beberapa perkara yang ingin ku sentuh, memandangkan masa yang teramatlah singkat dan terhad ketika program tersebut, insyaallah aku akn share kan sesuatu perkara yang aku rasa patut share bersama korang nanti....

Doakan aku rajin menulis dan my third baby sihat sejahtera hendaknya di dalam perut ini. Walaupun aku tak sengaja termakan sesuatu yang membahayakan baby, disebabkan penyakit yang sedang aku hadapi, aku tetap yakin bahawa kuasa Allah mengatasi segala...

"Menyusu itu sunnah"

Wallahualam.

Sekian...

~atia





5 ulasan:

Rashidah Ahmad berkata...

Assalamualaikm...aarrgghh..xcaya Allah temukan blog puan sehari sebelum WHI tu berlangsung...sy baca n baca blog puan..tetiba esok tu kuar siaran langsung...masa tu sy xtau itu.owner blog ygbsaya baca...sampai hari ni..sy bc blog puan..br sy tahu..sy bc blog yg mmg Allah gerakkan hati saya 'dia sumber ilmu bf aku'....alhamdulillah...xsangka sangaaat...saya sedang pam susu ni...puan kita jd kawan boleh...sy baru buat blog..tapi xpandai nak add blog puan ni...nnt sy cuba ye..aaarrgghh..sukenye..sukanye..sukanye.... <3 :-)

Rashidah Ahmad berkata...

Assalamualaikm...aarrgghh..xcaya Allah temukan blog puan sehari sebelum WHI tu berlangsung...sy baca n baca blog puan..tetiba esok tu kuar siaran langsung...masa tu sy xtau itu.owner blog ygbsaya baca...sampai hari ni..sy bc blog puan..br sy tahu..sy bc blog yg mmg Allah gerakkan hati saya 'dia sumber ilmu bf aku'....alhamdulillah...xsangka sangaaat...saya sedang pam susu ni...puan kita jd kawan boleh...sy baru buat blog..tapi xpandai nak add blog puan ni...nnt sy cuba ye..aaarrgghh..sukenye..sukanye..sukanye.... <3 :-)

Rashidah Ahmad berkata...

Assalamualaikm...aarrgghh..xcaya Allah temukan blog puan sehari sebelum WHI tu berlangsung...sy baca n baca blog puan..tetiba esok tu kuar siaran langsung...masa tu sy xtau itu.owner blog ygbsaya baca...sampai hari ni..sy bc blog puan..br sy tahu..sy bc blog yg mmg Allah gerakkan hati saya 'dia sumber ilmu bf aku'....alhamdulillah...xsangka sangaaat...saya sedang pam susu ni...puan kita jd kawan boleh...sy baru buat blog..tapi xpandai nak add blog puan ni...nnt sy cuba ye..aaarrgghh..sukenye..sukanye..sukanye.... <3 :-)

Rashidah Ahmad berkata...

Assalamualaikm...aarrgghh..xcaya Allah temukan blog puan sehari sebelum WHI tu berlangsung...sy baca n baca blog puan..tetiba esok tu kuar siaran langsung...masa tu sy xtau itu.owner blog ygbsaya baca...sampai hari ni..sy bc blog puan..br sy tahu..sy bc blog yg mmg Allah gerakkan hati saya 'dia sumber ilmu bf aku'....alhamdulillah...xsangka sangaaat...saya sedang pam susu ni...puan kita jd kawan boleh...sy baru buat blog..tapi xpandai nak add blog puan ni...nnt sy cuba ye..aaarrgghh..sukenye..sukanye..sukanye.... <3 :-)

Rashidah Ahmad berkata...

Assalamualaikm...aarrgghh..xcaya Allah temukan blog puan sehari sebelum WHI tu berlangsung...sy baca n baca blog puan..tetiba esok tu kuar siaran langsung...masa tu sy xtau itu.owner blog ygbsaya baca...sampai hari ni..sy bc blog puan..br sy tahu..sy bc blog yg mmg Allah gerakkan hati saya 'dia sumber ilmu bf aku'....alhamdulillah...xsangka sangaaat...saya sedang pam susu ni...puan kita jd kawan boleh...sy baru buat blog..tapi xpandai nak add blog puan ni...nnt sy cuba ye..aaarrgghh..sukenye..sukanye..sukanye.... <3 :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...